Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Opinionsbildning | 1:a upplagan

Opinionsbildning | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Olof Petersson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
101
kr

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 176 kr (64%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
8 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Strategisk kommunikation, PR, spin, reklam, marknadsföring, propaganda. Opinionsbildning har många namn. Men hur går det egentligen till att påverka? Och hur påverkas vi av alla budskap som dagligen sköljer över oss? Opinionsbildning är en bred och pedagogisk översikt över teorier och forskningsresultat som tydliggör opinionsbildningens roll i demokratin. Förutsättningen för att medborgarna ska kunna påverka sitt samhälle är att det finns en folkvilja som grundas på fri åsiktsbildning. Men vad är egentligen "åsiktsbildning" och kan man verkligen hävda att den är "fri"? Författaren diskuterar också om åsiktspåverkan genom propaganda är förenlig med demokratins ideal. Olof Petersson är statsvetare och har varit professor vid Uppsala universitet och forskningsledare vid SNS. Pocketuniversitetet, nr 8.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2010-01-18
ISBN:
9789186203306
Sidantal:
279

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny