Search

Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik

av Christina Zetterlund

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Raster förlag
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2002-12-01
Antal sidor 234
ISBN 9789187215247
Kategori(er) Historia & arkeologi
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Under det sena 1990-talet kom design och varumärken att diskuteras livligt i Sverige. Design kom nu inte enbart att handla om produktformgivning utan började även bli en allt viktigare del av företagets visuella framtoning. Varumärkenas värden skulle uttryckas och dessa värden skulle sedan köpas av konsumenterna. "Design" kom under begreppet "strategisk design" att allt mer sammanföras med företeelsen "varumärken". Design i informationsåldern undersöker hur det strategiska synsättet på design formulerades under sent 1990-tal men redogör även för bakgrunden till denna utveckling. Den allmänna beskrivningen prövas i två praktikstudier från möbel- och cykelindustrin, där det strategiska förhållningssättet till design undersöks.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 3 

 9 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng