Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen | 1:a upplagan

Marknadsidéer i själva verket : Trafikverket och den renodlade beställarrollen | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Emma Ek Österberg
  • Betyg:
127
kr
Helt ny

Skickas inom 12 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Trafikverkets uppgift är att med ett trafikslagsövergripande perspektiv ansvara för långsiktig planering och utbyggnad av transportsystemet för väg- och järnvägstrafik samt sjö- och luftfart. Det praktiska arbetet utförs dock inte inom myndigheten då Trafikverket, från och med 2010 och på regeringens uppdrag, är en renodlad beställarorganisation. Det betyder att staten lämnat över till marknaden det marknaden anses sköta bäst samtidigt som Trafikverket, i sin roll som beställare, ska stå för kravformulering och uppföljning. Men hur beskriver och förverkligar Trafikverket den renodlade beställarrollen? Och vad betyder det för processer och relationer mellan Trafikverket och övriga aktörer – stora och små entreprenörer – på den marknad där trafikpolitiken ska realiseras? Emma Ek Österberg är fil. dr i offentlig förvaltning och verksam vid Förvaltningsakademin, Södertörns högskola samt vid Förvaltningshögskolan, Göteborgs universitet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Södertörns högskola
Upplaga:
1
Utgiven:
2016-07-14
ISBN:
9789187843556
Sidantal:
108

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny