Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsmässig kurragömmalek | 1:a upplagan

Marknadsmässig kurragömmalek | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2022
  • Författare:
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
127
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Andres , Borås

Toppsäljare

Verifierad säljare

Du sparar 34 kr (21%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Barn och unga befinner sig online en stor del av sin vakna tid. En del av innehållet de konsumerar väljer de inte själva - till exempel marknadsföring. Genom adblockers är det möjligt att undvika den traditionella reklamen, vilket gör att allt fler företag istället satsar på dold marknadsföring. Inte minst så kallade social influencers har blivit viktiga personer när företag vill sprida reklam för produkter eller tjänster. Det blir en slags kurragömmalek där det inte alltid är lätt att hitta det som är gömt. Lagstiftningen är dock tydlig i frågan: Dold marknadsföring är förbjuden, och reklam riktad till barn får inte innehålla uppmaning till köp. I en internationaliserad värld är det emellertid svårt att upprätthålla ett nationellt förbud. Exempelvis Youtube lyder inte under svenska lagar. I boken diskuteras dold reklam utifrån flera olika perspektiv, och något som förenar skribenter med i övrigt motstridiga intressen är en önskan om moderniserade och tydliga regler i frågan.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Nordicom
Upplaga:
1
Utgiven:
2022-10-19
ISBN:
9789187957659
Sidantal:
83

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny