av Maria Heimer
Förlag | Gothia Kompetens |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2016-08-09 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 103 |
ISBN | 9789188099730 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Genom att väcka barns nyfikenhet på böcker och lust till läsning kan vi redan i förskolan lägga grunden till deras läsutveckling. Boken visar hur högläsning kan användas som genomtänkt pedagogiskt verktyg och hur vi kan samtala med barnen om det vi läst.
Första delen av boken belyser forskning om högläsning och hur viktig högläsningen är för barns läsutveckling. Den andra delen ger förslag på både skön- och facklitteratur att läsa tillsammans med barnen. Läsaren får tips om hur man kan arbeta pedagogiskt med en högläsningsbok och hur högläsningen kan följas upp med olika aktiviteter i förskolan.
Målgrupp
Vänder sig främst till yrkesverksamma i förskolan och pedagogisk omsorg d v s förskollärare, barnskötare, förskolechefer, dagbarnvårdare men också till studerande vid förskollärarutbildningen. Även barnbibliotekarier kan ha nytta av och användning för boken.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
4
3
8
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.