av Marie-Louise Folkman och Eva Svedin
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2003-05-20 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2008/2 |
Antal sidor | 136 |
ISBN | 9789188298645 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
0
4
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.