Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras | 1:a upplagan

Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2017
  • Författare: Anja Hirdman
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
162
kr
Fint skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 27 kr (14%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
9 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Vad gör att pulsen ökar under actionscener, ögonen tåras inför ett grymt öde och känslan av förlust infinner sig när tv-serien tar slut? Hur påverkar tv-tittandet oss som medmänniskor och individer?

I Känslofyllda rum beskriver mediaforskaren Anja Hirdman det vardagliga umgänget med medier genom vilka vi möter och upplever andra människor, händelser och omvärlden. Med utgångspunkt i ny forskning kring känslor och kroppar från fält som socialpsykologi, kulturstudier och neurovetenskap ställer författaren frågor om betraktandet av andra: varför berörs vi och hur överförs känslor mellan skärm och tittare.

I fokus står skärmkulturen och den erfarenhet som tv:n fört med sig av att uppleva situationer och känna inför omvärlden utan att själv kroppsligen vara där. Hur väcks vår empati och antipati av sätten att berätta i fiktion och icke-fiktion?

Produktinformation

Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Nordic Academic Press
Upplaga:
1
Utgiven:
2017-12-22
ISBN:
9789188661265
Sidantal:
176

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny