Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Normkritisk pedagogik : makt, lärande och strategier för förändring | 1:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2010
- Författare: Renita Sörensdotter, Maria Rosén, Janne Bromseth, Louise Andersson, Veronica Berg, Lotta Björkman, Gunilla Edemo, Ann Frisell Ellburg, Agneta Josephson, Kevin K. Kumashiro, Lova Nordenmark
- Betyg:
Välj skick:
Skickas nästa vardag
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Skickar snabbt
Beskrivning
Vad innebär normkritiska perspektiv på makt, lärande och strategier för förändring? Normkritisk pedagogik är ett begrepp som har etablerats i Sverige uder de senaste åren. Med hjälp av feministiska, queerteoretiska och intersektionella angreppssätt undersöker bokens tio kapitel vad normkritiska perspektiv kan innebära och hur de kan användas i olika verksamheter. Bokens författare är forskare och praktiker verksamma inom högre utbildning, skolan, muesivärlden, ideella organisationer och statliga myndigheter. Genom ett gemensamt nätverk och ensklida projekt har de alla bidragit till att driva utvecklingen på området framåt.
Produktinformation