Förlag | Cambridge University Press |
Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 1986-12-01 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 272 |
ISBN | 9780521314152 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
This book sets out the psychological basis of musical development in children and adults. The study has two major objectives: to review the research findings, theories and methodologies relevant to the developmental study of music; and to offer a framework within which these can be organised so as to pave the way for future research. It describes the relationship between thinking and music, and discusses the relationship between thinking and music in pre-schoolers and schoolchildren in areas such as singing, aesthetic appreciation, rhythmic and melodic development, and the acquisition of harmony and tonality. The book describes the development of musical taste, and discusses the questions of musical creativity, and of the social psychology of musical taste and fashion. As the first comprehensive study of the links between developmental psychology and music education, Hargreavesâ work demonstrates the practical and theoretical importance of psychological research on the process underlying childrenâs musical perception, cognition and performance.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
5
7
9
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.