Search

Marketing Places - Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations | 2:a upplagan

av Philip Kotler, Donald H Haider och Irving Rein

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Gardners Books
Språk Engelska
Bandtyp Pocket
Utgiven 2002
Upplaga 2
Antal sidor 400
ISBN 9780743236362
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Today's headlines report cities going bankrupt, states running large deficits, and nations stuck in high debt and stagnation. Philip Kotler argues that thousands of "places" - cities, states, and nations - are in crisis, and can no longer rely on national industrial policies, such as federal matching funds, as a promise of jobs and protection. The authors show that places must, like any market-driven business, become attractive "products" by improving their industrial base and communicating their special qualities more effectively to their target markets. From studies of cities and nations throughout the world, Kotler offer a systematic analysis of why so many places have fallen on hard times, and make recommendations on what can be done to revitalize a place's economy. He shows how "place wars" - battles for Japanese factories, government projects, Olympic Games, baseball team franchises, convention business, and other economic prizes - are often misguided and end in wasted money and effort.The hidden key to vigorous economic development, the author argues, is strategic marketing of places by rebuilding infrastructure, creating a skilled labour force, stimulating local business entrepreneurship and expansion, developing strong public/private partnerships, identifying and attracting "place compatible" companies and industries, creating distinctive local attractions, building a service-friendly culture, and promoting these advantages effectively. Strategic marketing of places requires a deep understanding of how "place buyers" - tourists, new residents, factories, corporate headquarters, investors - make their place decisions. With this understanding, "place sellers" - economic development agencies, tourist promotion agencies, mayor's offices - can take the necessary steps to compete aggressively for place buyers. (Bookdata)
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 1 

 3 

 1 

 5 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng