Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Media Studies | 2:a upplagan

av THORNHAM

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2000-03-01
Upplaga 2
Fler upplagor 2009/3
Antal sidor 896
ISBN 9780814756478
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Media Studies: A Reader provides a thorough introduction to the full range of theoretical perspectives on the mass media from the past thirty years. Ranging from the arguments between the American mass communication tradition and the Europe-centered Frankfurt School of the 1940s, to the analyses of communication technologies by Marshall McLuhan and Raymond Williams in the 1960s, Media Studies: A Reader maps the mass media field, its varied and often conflicting histories, and its current debates.

Sixty-five articles provide comprehensive coverage of all the main theorists and approaches. The first half, Studying the Media, explores in detail three core elements of media studies: production and regulation of mass media; media texts; and reception and consumption of media. The second half brings together concrete examples of how theoretical debates can be realized in a series of case studies on soap operas, the news, and advertising.

A general introduction and introductions to each section summarize and contextualize the debates.

Contributors include: Theodor W. Adorno, Marshal McLuhan, Raymond Williams, Stuart Hall, Annette Kuhn, J rgen Habermas, John Fiske, Richard Dyer, Niki Strange, Danae Clark, Angela McRobbie, Bill Nichols, Lynne Joyrich, David Morley, Ien Ang, Janice Radway, Henry Jenkins, Tania Modleski, Anne McClintock, Sadie Plant.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 6 

 1 

 7 

 1 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng