Förlag | SAGE Publications Ltd |
Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2012-05-08 |
Upplaga | 6 |
Fler upplagor | 2016/2 |
Antal sidor | 216 |
ISBN | 9781412997201 |
Kategori(er) |
Bild, form & arkitektur ↳ Design Kultur |
Thinking Methodologically: Basic Principles of Social Research Design focuses on the underlying logic of social research and encourages students to understand research methods as a way of thinking. The book provides an overview of the basic principles of social research, including the foundations of research (data, concepts, theory), the characteristics of research questions, the importance of literature reviews, measurement (conceptualization and operationalization), data generation techniques (experiments, surveys, interviews, observation, document analysis) and sampling. Relationships among these components of research are stressed, and the repeated, explicit lesson throughout these pages is that it is not possible to argue that one or another form of research is better than any other and that good researchers understand the differences amongand appreciate the capabilities ofdifferent tools. (SAGE Publications)
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
5
6
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.