Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
3D Math Primer for Graphics and Game Development | 2:a upplagan

3D Math Primer for Graphics and Game Development | 2:a upplagan

  • Danskt band, Engelska, 2011
  • Författare: Fletcher Dunn, Ian Parberry
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
1066
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Annika , Malmö

Verifierad säljare

Skickar snabbt

Du sparar 320 kr (23%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

This engaging book presents the essential mathematics needed to describe, simulate, and render a 3D world. Reflecting both academic and in-the-trenches practical experience, the authors teach you how to describe objects and their positions, orientations, and trajectories in 3D using mathematics. The text provides an introduction to mathematics for game designers, including the fundamentals of coordinate spaces, vectors, and matrices. It also covers orientation in three dimensions, calculus and dynamics, graphics, and parametric curves.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Engelska
Förlag:
Taylor & Francis Ltd
Upplaga:
2
Utgiven:
2011-10-19
ISBN:
9781568817231
Sidantal:
846

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny