Search

Narrative Inquiry into Reciprocal Learning Between Canada-China Sister Schools : A Chinese Perspective | 1:a upplagan

av Yuhua Bu

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag Springer Nature
Språk Engelska
Bandtyp Inbunden
Utgiven 2021-02-03
Upplaga 1
Antal sidor 300
ISBN 9783030610845
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

This edited volume explores how Chinese school-based educators learn from others and attain awareness in dialogue with the world in an era of increasing globalization and information exchange. Minzhu Primary School in Shanghai, China, and Bay Street School in Toronto, Canada, have been connected as sister schools of cross-cultural exchange since 2008. Together, they have explored ways to reciprocally learn in a cross-cultural partnership while remaining grounded in their home culture and language. In this book, chapter authors examine how Chinese school-based educators view themselves, understand others, and grow and develop as a consequence of a decade of cross-cultural reciprocal learning as sister schools. Further, the authors discuss prospects for future educational interactions between Canada and China.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 6 

 1 

 1 

 0 

 5 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng