av D. C. Phillips och Jonas F. Soltis
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2010-08-02 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2014/2 |
Antal sidor | 190 |
ISBN | 9789113023007 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Detta är ingen omfångsrik bok om lärandets teoretiska grund utan en kort och kärnfull sådan, som snabbt drar in läsaren i en dialog om hur teorierna förhåller sig till varandra och hur de kan omsättas i klassrummet.
Författarna, båda synnerligen erfarna lärarutbildare, lyckas med konststycket att levandegöra både klassiska och moderna perspektiv på lärande. Illustrativa fallstudier inbjuder läsaren till att diskutera vad som egentligen händer i klassrummet och i den enskilda eleven. De uppmanas med hjälp av en särskild modell att själva pröva teoriernas styrka och svagheter. På så sätt utvecklar de sin förmåga att formulera sin egen syn på undervisning och lärande.
Boken vänder sig till en bred läsekrets, i själva verket alla som vill sätta sig in i de förhärskande perspektiven på lärande, oavsett om det handlar om barn, unga eller vuxna.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.