Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Att undervisa i lässtrategier för förståelse : Högstadiet | 1:a upplagan

Att undervisa i lässtrategier för förståelse : Högstadiet | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Barbro Westlund
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
242
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Viet , Västerås

Verifierad säljare

Toppsäljare

Skickar snabbt

Du sparar 171 kr (41%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
7 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Bara för att man kan läsa flytande är det inte säkert att man förstår vad man läser. Syftet med läsningen är för många elever något av en gåta trots att de kan koda av orden och har läsflyt. Av största vikt är lärarens undervisning i målinriktade och flexibla strategier för förståelse. Målen för läsningen av varje text måste presenteras tydligt för eleverna. Olika frågor om texten har stor  betydelse för hur läsförståelsen utvecklas. Barbro Westlunds kommande bok, Att undervisa i lässtrategier för förståelse, ges ut i tre versioner: en för förskoleklass till årskurs 3, en för mellanstadiet och en för högstadiet.

Varje bok inleds med ett teoretiskt avsnitt som reder ut skillnaden mellan strategier och färdigheter och var forskningen står i dag, och kopplar också teorin till praktiken. Förutom strategier går Barbro Westlund igenom viktiga begrepp och moment som metakognition, inferenser, flyt i läsningen, kognitiv förmåga, attityd och engagemang, formativ bedömning och minilektioner. I boken Att undervisa i lässtrategier för förståelse kopplar hon tydligt undervisningen i lässtrategier till uppdraget i Lgr 11.

Böckerna beräknas utkomma våren 2014.

Produktinformation

Kategori:
Mat & dryck
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2015-04-13
ISBN:
9789127135994
Sidantal:
200

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny