Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Laninge Janson/Beteendedesign : Psykologin som förändrar tankar, känslor oc | 1:a upplagan

Laninge Janson/Beteendedesign : Psykologin som förändrar tankar, känslor oc | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2017
  • Författare: Niklas Laninge, Arvid Janson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
200
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Elisabeth , Stockholm

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 50 kr (20%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Vad är det som driver (eller hindrar) ett beteende? Hur kan man använda detta rent praktiskt? Att ge människor en knuff i den riktning man vill att de ska ta att till exempel köpa de ekologiska bananerna, godkänna organdonation eller följa oss på sociala medier är en växande trend. Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom både psykologi, ledarskap och företagande. Boken väver samman kunskaper från tre olika fält:


Psykologi, som förklarar människors beteende.


Design, som ger oss människocentrerade metoder och arbetssätt


Innovation, som fokuserar på utveckling och nytänkande


Beteendedesign ger läsaren insikter i psykologisk forskning från fälten beteendeekonomi, inlärningspsykologi och kognitionspsykologi, och här förklaras vad det innebär att designa beteenden.


Till skillnad från de flesta böcker om beteendeekonomi är det här en bok som utgår från förändringsprocessen och sätter fingret på hur teorier från psykologin kan användas för att lösa problem, snarare än att utgå ifrån teorierna. Det blir enklare för läsaren att identifiera sig med problemen som presenteras och det blir lättare att konkret tillämpa innehållet i boken.

Produktinformation

Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2017-09-18
ISBN:
9789127819191
Sidantal:
200

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny