Förlag | Gleerups Utbildning |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2009-12-21 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2011/2, 2013/3, 2017/4, 2020/5 |
ISBN | 9789140666888 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
I den här boken ges ett nytt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att så många elever som möjligt lär sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visar författaren hur bedömning kan stötta elevernas lärande. Budskapet kan sammanfattas i fyra punkter:
Tydlig kommunikation gör att eleverna vet vad de förväntas kunna.
·
·
·
·
Anders Jönsson är filosofie doktor i pedagogik och är för närvarande anställd som lektor i utbildningsvetenskap vid Malmö högskola.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
0
1
0
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.