av Jörgen Frost
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2009-02-11 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 220 |
ISBN | 9789144052151 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik Språk & ordböcker ↳ Svenska |
Vad behöver man som lärare veta för att kunna undervisa i läsning och följa barns läsutveckling? Hur får man det praktiska arbetet med läsundervisningen att gå hand i hand med teorin? Jørgen Frost belyser här ett antal grundläggande principer för läsundervisning i skolan och presenterar förslag till en praktik som bygger både på en solid läspedagogisk tradition och på en tidsenlig lärosyn. Här möter vi en mängd aktiviteter som stärker barnets språkutveckling och leder till en positiv läsutveckling. Boken beskriver metoder som, oberoende av läseboksmaterial, kan användas som grund för en individualiserad undervisning, där varje barn får upptäcka glädjen i att kunna läsa. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
1
0
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.