Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Metoder i kommunikationsvetenskap | 2:a upplagan

Metoder i kommunikationsvetenskap | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Larsåke Larsson, Bengt Johansson, Peter Berglez, Mats Ekström, Göran Eriksson, Åsa Nilsson, Åsa Kroon-Lundell, Orla Vigsö, Marinette Fogde, Johanna Ledin, Johan Östman
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
99
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 256 kr (72%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder - surveyundersökning och innehållsanalys - och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar. Andra upplagan

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2010-09-10
ISBN:
9789144067636
Sidantal:
339

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny