Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap | 3:e upplagan
- Häftad, Svenska, 2019
- Författare: Bengt Johansson, Mats Ekström
- Betyg:
Välj skick:
Skickas inom 2-3 vardagar
Skickas nästa vardag
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Fler utgåvor
-
Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap (2025)
389 kr
-
Metoder i kommunikationsvetenskap (2010)
99 kr
-
Metoder i kommunikationsvetenskap (2000)
138 kr
Beskrivning
Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära.
Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, samt både kvalitativa och kvantitativa ansatser: metoder för studier i naturliga situationer (etnografiska fältstudier, etnografi online och samtalsanalys), frågeundersökningar (intervjuer, surveyundersökningar och experiment) samt text-och medieanalyser (kvantitativ innehållsanalys, språklig analys av text, kritisk diskursanalys, multimodal analys, samt retorisk analys).
Denna tredje och kraftigt omarbetade upplaga innehåller flera nya kapitel. Övriga kapitel har skrivits om med hänsyn till aktuell forskning och metodutveckling. Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap ger en stabil grund och värdefulla verktyg för såväl studenter på grund- och fortsättningsnivå som avancerade forskare.
Produktinformation