Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2012-01-13 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 141 |
ISBN | 9789144071299 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Boken handlar om hur lärare tillsammans med elever kan utveckla elevaktiv musikundervisning i klassrummet och på skolscenen. Den syftar också till att inspirera, erbjuda kunskap och uppmuntra till nya idéer i musikundervisningen. Författaren beskriver hur elever kan tränas i framträdanden inför kamrater i skolan men också hur de kan utveckla förmågan att möta publik i större sammanhang. I boken finns en stor mängd kreativa exempel som inspirerar till skapande och fortsatt utveckling av musikämnet. Områden som behandlas är bl.a.: - musikämnet och genus - musik och film - ensemblespel och olika genrer - skriva egna låtar - framträda på scen. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i musik och alla som är intresserade av den musikundervisning som pågår i landets alla skolor. Till boken hör en kompletterande webbplats: www.studentlitteratur.se/musikamnetsmojligheter Här hittar du den inspelade musiken och noterna till författarens låtar som diskuteras i texten. Information om hur du kommer till webbplatsen hittar du på omslagets insida.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
4
6
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.