Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Medierätt 2 | 4:e upplagan

Medierätt 2 | 4:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2011
  • Författare: Daniel Tornberg, Katarina Ladenfors
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
117
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 77 kr (40%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1-3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar - de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring - marknadsföringslagen - andra viktiga marknadsrättsliga lagar - innebörden av "god marknadsföringssed" - regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner. Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv. Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet. Fjärde upplagan Medierätt 1 Medierätt 3

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
4
Utgiven:
2011-08-04
ISBN:
9789144076706
Sidantal:
72

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny