Search

Sinnesmarknadsföring : Teoretiska och empiriska utgångspunkter | 1:a upplagan

av Bertil Hulten

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Studentlitteratur
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2015-01-29
Upplaga 1
Antal sidor 448
ISBN 9789144094489
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Denna bok behandlar sinnesmarknadsföring som nytt framväxande marknadsföringsparadigm. För att positionera ett varumärke på ett djupare plan har det blivit allt viktigare för företag att tala till konsumenters sinnen. Författaren belyser hur företag strategiskt kan utveckla konsumentupplevelser som utgår från de fem sinnena: hur det ser ut, hörs, luktar, känns och smakara. Det handlar dels om påverkan på konsumenters utvärdering av produkter och tjänster, dels om påverkan på deras faktiska köpbeteende. Boken är rikt illustrerad med exempel från svenska och utländska företag. Sinnesmarknadsföring – Teoretiska och empiriska utgångspunkter bygger på en rad modeller och teorier som hämtats från discipliner och forskningsområden som konsumentbeteende, konsumentpsykologi, marknadsföring, neurovetenskap, sociologi och varumärkesbyggande. Ambitionen är att erbjuda en djupare förståelse av sinnesmarknadsföring och att ge utblickar mot morgondagens marknadsföring i en global marknadsföringsmiljö och konsumtionskultur. Marknadsföring i dag har förändrats – att förstå sinnenas betydelse har blivit allt viktigare för forskare, studenter och företag. Bertil Hultén är en av pionjärerna inom sinnesmarknadsföring. Han förankrar på ett lysande sätt forskning och teoretiska modeller med praktiska exempel. Johan Swahn, fil.dr i sensorik och Sensory Marketing Specialist, ICA Sverige AB Bertil Hultén har gjort området sinnesmarknadsföring till sitt. Han utvecklar perspektiv på hur man kan förstå och använda detta allt viktigare fenomen i marknadsföringen. Denna bok erbjuder en fördjupning på området med nya modeller. Den är därför intressant och lärorik läsning för alla intresserade av sinnesmarknadsföring. Christian Grönroos, professor i tjänste- och relationsmarknadsföring, Svenska Handelshögskolan i Helsingfors
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 5 

 3 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng