Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Datagrundad skolförbättring - analys utifrån datateam-metoden | 1:a upplagan

Datagrundad skolförbättring - analys utifrån datateam-metoden | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Johanna Ebbeler, Adam Handelsalts, Mireille Hubers, Hanadie Leusink, Marije Meerdink, Cindy Poortman, Kim Schildkamp, Maaike Smit
  • Betyg:
378
kr
Helt ny

Skickas inom 4-9 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Att förbättra kvaliteten i en skolas verksamhet är komplext och kräver systematiskt arbete. Datagrundad skolförbättring erbjuder en vetenskaplig metod – datateam®metoden – vars yttersta syfte är att hjälpa lärare och skolledare att fatta välgrundade beslut om hur en verksamhet kan förbättras. Datateam®metoden beskriver en process i åtta steg där grupper arbetar systematiskt, tillsammans för att identifiera och lösa problem utifrån fakta/data. I boken vägleds läsaren genom varje steg, och dessutom ges utförliga fallbeskrivningar som illustrerar hur datateam®metoden har använts i praktiken. Boken riktar sig till lärare, skolledare, skolchefer och andra aktörer med intresse för hur man kan arbeta vetenskapligt för att förbättra en skolas verksamhet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2016-03-03
ISBN:
9789144109817
Sidantal:
152

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny