Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2017-06-15 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 184 |
ISBN | 9789144119274 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management |
In this book the concept of the market is examined from an organization theory view, wherein markets are not so much understood as a supreme and original information-processing device, but as a social institution influenced and shaped by social and human interests. In this latter view, organizations not only respond to the market as an autonomous entity or an exogenous factor, but organization representatives actively seek to shape the market and its mechanisms in their own interests. The book provides a comprehensive overview and introduction to key issues pertaining to the market system such as price-setting, competition, information, market regulation, and the role of lobbyism and other forms of organizational rent-seeking shaping the rules of the market.
Hittills har vi återanvänt
2
4
5
7
5
8
5
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.