Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv | 2:a upplagan

Design för lärande - ett multimodalt perspektiv | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2017
  • Författare: Staffan Selander, Gunther Kress
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
161
kr

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 63 kr (28%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Att reda ut tankarna och skapa begrepp runt lärande i en värld där kommunikation blir alltmer utvecklad – det är vad Staffan Selander och Gunther Kress gör i denna bok. De bidrar med ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt och att sätta ord på det som i högt tempo sker idag med hjälp av digitala medier. Denna bok är ett svar på ett behov många peda­goger känner.

Vår, inte minst barns och ungas vardag är full av signaler, tecken, ­intryck, med andra ord synnerligen multimodal, i vilken de ska ­orientera sig och skapa mening. Vi vuxna missar något väsentligt om vi inte inser att detta myller spelar roll i lärsituationer. Med en rad ­utmärkta exempel visar författarna på detta multimodala perspektiv och när läsaren slår ihop boken ser hon eller han lärandeprocesser och ­meningsskapande aktiviteter med ett oåterkalleligt vidgat pers­pektiv – ett perspektiv för ­dagens och morgondagens lärsituationer. Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, lärare och ­forskare inom pedagogik och didaktik samt olika grenar av kommunikations­vetenskap.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2017-01-18
ISBN:
9789144119762
Sidantal:
174

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny