Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Interaktionsdesign och UX | 2:a upplagan

Interaktionsdesign och UX | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2020
  • Författare: Mattias Arvola
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
317
kr
Fint skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 66 kr (17%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Interaktionsdesign och UX handlar om tekniker för att utforma nyskapande interaktiva produkter och tjänster med god användar­upplevelse. God användarupplevelse, eller UX (eng. user experience), är det övergripande målet för designarbetet. Den här boken är tänkt som ett praktiskt stöd under hela designprocessen: från initiala insikter och formulerade avsikter, till konceptidéer och test av proto­typer. Tyngdpunkten ligger på de tidiga faserna där desig-nens inriktning fastställs.

Den andra upplagan har utökats avsevärt med nyskrivet material om bland annat tillgänglighet, GDPR, etik, kravhantering, beteendedesign, gränssnittsdesign, användbarhetsmätning, affärsperspektiv, hållbarhet och genus.

Boken vänder sig till yrkesverksamma som vill lära sig nya tekniker och arbetssätt, och till studenter som ska arbeta konkret med design av interaktiva produkter och tjänster.

Produktinformation

Kategori:
Data & IT
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2020-04-27
ISBN:
9789144122991
Sidantal:
264

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny