Search

Experiments in marketing | 1:a upplagan

av Magnus Söderlund

Ej i lager

Fakta

Förlag Studentlitteratur
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2018-04-09
Upplaga 1
Antal sidor 232
ISBN 9789144123851
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Experiments in marketing

This is a book targeting actors in the field of marketing – academic researchers, practitioners, market analysts, teachers and students – with an interest in how customers are influenced by marketing. The main argument is that the experiment constitutes a powerful method for revealing the influence of various marketing activities. Basically, an experiment means that individuals are randomly allocated to groups, which receive different treatments, followed by a comparison of the groups’ reactions after the treatments. To conduct experiments along these lines, however, involves several choices and challenges, and the ambition with this book is to offer guidelines to experimenters who wish to come to terms with influence-related issues in a marketing context.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 5 

 3 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng