Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Handbok i journalistikforskning | 2:a upplagan

Handbok i journalistikforskning | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2019
  • Författare: Lars Nordling, Bengt Johansson, Michael Karlsson, Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Maria Grafström, Jesper Strömbäck, Peter Berglez, Gunnar Nygren, Monika Djerf-Pierre, Ulrika Olausson, Marina Ghersetti, Mart Ots, Adam Shehata, Jenny Wiik, Ulrika Andersson, Eric Carlsson, Jesper Enbom, Torbjörn von Krogh, Göran Svensson, Susanne Wigorts Yngvesson, Mia-Marie Hammarlin, Jonas Andersson, Annika Bergström, Heike Graf, Kristina Riegert, Elin Gardeström, Nicklas Håkansson, Mattias Ekman, Kristoffer Holt, Andreas Widholm, Anna Roosvall, Henrik Örnebring, Tomas Andersson Odén
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
170
kr

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 261 kr (61%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Journalistiken har en särskild ställning genom att den speglar sam­hällsutvecklingen samtidigt som den också är med om att forma den. I en tid när informations- och medielandskapen genomgår omvälvande förändringar, är frågor om journalistiken, dess historia, framtid och roll i samhället, viktigare än någonsin.

I den här boken samlas och presenteras de viktigaste frågorna, teorierna och resultaten inom journalistik­forskningen för en svensk publik. I 32 kapitel redogör ledande forskare för journa­l­istikens historia, ideal och produktionsvillkor, för olika genrers innehåll samt för journalistikens relation till samhället och till framtidens medielandskap. Varje kapitel tar upp de viktigaste teorierna samt svenska och internationella forskningsresultat på det aktuella området.

Handbok i journalistikforskning vänder sig främst till studenter i journalistik och medie- och kommunikations­vetenskap,
men den vänder sig också till forskare och till yrkesverksamma inom olika medier – samt till alla som är intresserade av att förstå journalistikens villkor, innehåll och betydelse ur ett samhälleligt perspektiv.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2019-08-16
ISBN:
9789144124636
Sidantal:
472

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny