Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Handbok i journalistikforskning | 3:e upplagan

Handbok i journalistikforskning | 3:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2024
  • Författare: Lars Nordling, Bengt Johansson, Michael Karlsson, Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Maria Grafström, Jesper Strömbäck, Peter Berglez, Gunnar Nygren, Monika Djerf-Pierre, Ulrika Olausson, Maria Edström, Ester Pollack, Marina Ghersetti, Mart Ots, Adam Shehata, Jenny Wiik, Ulrika Andersson, Eric Carlsson, Jesper Enbom, Torbjörn von Krogh, Göran Svensson, Susanne Wigorts Yngvesson, Mia-Marie Hammarlin, Jonas Andersson, Annika Bergström, Heike Graf, Kristina Riegert, Elin Gardeström, Nicklas Håkansson, Mattias Ekman, Kristoffer Holt, Andreas Widholm, Anna Roosvall, Henrik Örnebring, Tomas Andersson Odén
  • Betyg:
499
kr
Helt ny

Skickas inom 7-9 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

I en tid när informations- och medielandskapen genomgår omvälvande förändringar är frågor om journalistiken, dess historia, framtid och roll i samhället, viktigare än någonsin. Journalistiken har dessutom en särskild ställning både i och gentemot samhället genom att den speglar samhällsutvecklingen samtidigt som den är med om att forma den.

I den här boken samlas och presenteras de viktigaste frågorna, teorierna och resultaten inom journalistikforskningen för en svensk publik. I 34 kapitel redogör ledande svenska forskare för journalistikens historia, ideal och produktionsvillkor, för olika genrers innehåll samt för journalistikens relation till samhället och till framtidens medielandskap. Varje kapitel tar upp de viktigaste teorierna samt svenska och internationella forskningsresultat på det aktuella området. I denna tredje upplaga har samtliga kapitel aktualiserats och två nyskrivna kapitel har tillkommit.

Handbok i journalistikforskning vänder sig främst till studenter i journalistik och medie- och kommunikationsvetenskap, men också till forskare och till yrkesverksamma inom olika medier – samt till alla som är intresserade av att förstå journalistikens villkor, innehåll och betydelse ur ett samhälleligt perspektiv.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
3
Utgiven:
2024-07-08
ISBN:
9789144166247
Sidantal:
506

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny