Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2019-04-29 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 170 |
ISBN | 9789144126241 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
– möjligheter, hinder och dilemman
De flesta elever i svensk skola har en bra situation i den meningen att de trivs och når målen. Men hur ska vi göra för att hjälpa de elever som inte har det bra i skolan? Hur skapar vi en skola där alla elever har en bra situation samtidigt som särlösningar undviks i så hög grad som möjligt?
I den här boken tas ett helhetsgrepp på ”inkludering” genom att ett antal grundläggande frågor besvaras:
När dessa övergripande frågor knyts till det vardagliga arbetet i skolan möter läsaren ett till stora delar nytt sätt att tänka kring svensk skola.
Boken vänder sig främst till verksamma lärare och studenter på lärarprogrammet, men även till andra som arbetar med barn och ungdomar och till alla som intresserar sig för skolfrågor.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
6
6
8
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.