Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Den svenska marknadsföringslagstiftningen | 18:e upplagan

Den svenska marknadsföringslagstiftningen | 18:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2019
  • Författare: Carl Anders Svensson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
106
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 275 kr (72%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat 
nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.

I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsförings­lagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess prak­tiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknads­överdomstolen (inom Svea hovrätt).

Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
18
Utgiven:
2019-03-28
ISBN:
9789144128597
Sidantal:
260

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny