Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Den svenska marknadsföringslagstiftningen | 18:e upplagan
- Häftad, Svenska, 2019
- Författare: Carl Anders Svensson
- Betyg:
Välj skick:
Skickas inom 2-3 vardagar
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Fler utgåvor
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2023)
313 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2016)
202 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2013)
82 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2009)
116 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2008)
116 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2004)
103 kr
Beskrivning
Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Produktinformation