Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Den svenska marknadsföringslagstiftningen | 19:e upplagan
- Häftad, Svenska, 2023
- Författare: Carl Anders Svensson
- Betyg:
Välj skick:
Skickas inom 3 vardagar
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Fler utgåvor
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2019)
106 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2016)
202 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2013)
82 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2009)
116 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2008)
116 kr
-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2004)
103 kr
Beskrivning
I denna nittonde upplaga redogörs för den modernisering av konsumenträtten som skett under 2022. Regelverket har anpassats till den ökade digitaliseringen av marknadsföringen. Marknadsplatser online, konsumentrecensioner och rankning av produkter är särskilt reglerade liksom priserbjudanden till konsument. Sanktionerna har gjorts effektivare och mer kännbara. En ny konsumentköplag har införts med utförliga civilrättsliga regler.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Produktinformation