av Mogens Niss och Uffe Thomas Jankvist
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2019-07-26 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 154 |
ISBN | 9789144129198 |
Kategori(er) |
Matematik & statistik |
Vad gör du som lärare när du möter elever som har svårt att lära sig matematik, trots att de inte har några diagnostiserade inlärningssvårigheter? Många lärare vill hjälpa dessa elever att inte ge upp i ämnet, med allt vad det kan innebära i form av personliga nederlag, hinder för vidare utbildning och minskade framtida jobbmöjligheter. Men hur kan man göra för att faktiskt hjälpa eleverna?
I den här boken presenteras sex fallstudier där danska matematiklärare berättar om hur de har arbetat med gymnasieelever med svårigheter att lära sig matematik. Alla bokens författare har gått vidareutbildningen till matematikvägledare vid Roskilde universitet och boken bygger på deras projekt under utbildningen samt egna erfarenheter och analyser.
Detta är den andra boken i en serie som förmedlar erfarenheterna från matematikvägledarutbildningen och från den efterföljande yrkesutövningen. Den första boken, Från stötesten till byggsten, utkom på svenska 2019.
Elevers svårigheter att lära sig matematik vänder sig till blivande och verksamma lärare i matematik, både på gymnasiet och på högstadiet.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.