Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Det lekande, lärande barnet: i en utvecklingspedagogisk teori | 1:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2003
- Författare: Ingrid Pramling Samuelsson, Maj Asplund Carlsson
- Betyg:
Välj skick:
Skickas nästa vardag
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Skickar snabbt
Toppsäljare
Beskrivning
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.
Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.
Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Produktinformation