Search

Den lojala kunden | 1:a upplagan

av Magnus Söderlund

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2001-02-01
Upplaga 1
Antal sidor 200
ISBN 9789147061594
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Den lojala kunden – utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Någonting har hänt inom marknadsföringen. Det är inte längre "kunden i fokus" rent allmänt som gäller. Fokus har förskjutits i riktning mot befintliga kunder. Och den fråga som allt fler vill ha svar på är hur man lyckas behålla befintliga kunder. Det innebär att kundlojalitet har kommit att bli ett viktigt nyckelord. I själva verket kanske vi ska kalla marknadsföring som avser befintliga kunder för lojalitetsföring? Och den marknadsförare som sysslar med det kanske skall kallas för lojalitetsförare? Trots att intresset för kundlojalitet har ökat finns det en hel del oklarheter inom området. Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på följande frågor:• Vad är kundlojalitet?• Vad är det som driver fram kundlojalitet?• Vad är det som driver fram stark kundlojalitet?• Vad skall lojalitetsföraren göra för att åstadkomma kundlojalitet?• Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Den lojala kunden vänder sig till högskolestudenter, lärare eller forskare i marknadsföring och till praktiskt verksam lojalitetsförare. Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera befintlig teori. Boken innehåller dessutom en mängd exempel på praktiska tillämpningar. Magnus Söderlund är t f professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. På Liber har han tidigare gett ut böckerna Den nöjda kunden, Segmentering och I huvudet på kunden.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 5 

 1 

 9 

 2 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng