Onsdag 20:e november byter Campusbokhandeln namn till Adlibris Campus - Läs mer här

Search

Strategisk marknadskommunikation: -teorier och metoder | 1:a upplagan

av Olof Holm

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Övrigt
Utgiven 2002-04-15
Upplaga 1
Antal sidor 264
ISBN 9789147064694
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Detta är en bok om kommunikation och påverkan. Kommunikationen med marknaden har blivit en konkurrensstrategisk fråga och har i takt med IT-utvecklingen fått en alltmer kritisk och avgörande betydelse. I bokens första del läggs tonvikt vid makroförhållanden, de villkor som utgör förutsättningarna för all marknadsföring, t.ex. marknadsekonomins framväxt, vikten av att skilja mellan strategi, taktik och operation i beslutsfattandet och sambandet mellan marknadens karaktär och företagets organisation. Bokens andra del behandlar fenomenet kommunikation med tonvikt på teoretiska och metodologiska aspekter. Stor vikt läggs vid retorikens betydelse.

Om författarna
Olof Holm är fil.dr och docent och verksam vid Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 6 

 3 

 6 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng