av Tom Eide och Hilde Eide
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2006-04-25 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 272 |
ISBN | 9789147077304 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Socialt arbete |
Att kommunicera är något vi alla har ägnat oss åt från de tidigaste faserna i livet. Man skulle kunna tro att kommunikation är något vi behärskar väl.
Läs mer
Erfarenhet och forskning visar att de allra flesta av oss har mycket att lära om kommunikation. I arbetslivet kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som experter, yrkesutövare och professionella behandlare. Denna bok handlar om praktisk kommunikationsteknik, framför allt i arbetet inom socialtjänsten och hälso- och sjukvården. I boken betonas att god kommunikation är en förutsättning för förtroendefulla samtal inom socialt arbete, vård och omsorg och att förmågan att kommunicera kan tränas upp och utvecklas. Med hjälp av praktikfall behandlas en rad kommunikationstekniker som goda hjälpgivare bör behärska och som kan göra det lättare att hantera de många olika situationer som uppstår i vardagen.
Om författarna
Tom Eide är koordinator för etikprogrammet vid Oslos universitet och fil. dr i nordisk litteratur. Hilde Eide är förstelektor i psykologi och kommunikation vid Högskolan i Oslo.
Hittills har vi återanvänt
2
3
1
6
3
7
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.