Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Bransch-och Produktkunskap  Handel 2000 | 3:e upplagan

Bransch-och Produktkunskap Handel 2000 | 3:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2008
  • Författare: Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Marianne Feldt, Gunilla Eek
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
398
kr
Fint skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 128 kr (24%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
2 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Boken är pedagogiskt upplagd och lättsamt skriven. Uppgifterna är både varierade och verklighetsnära.

Läs mer
Boken är indelad i tre block för att ge en tydlig struktur av kursinnehållet:
1. Kunden - en medveten konsument
2. Produkter och regler - kunskap som säljer
3. Branscher och företag - handelns aktörer
Efter varje block finns projektuppgifter. Eleverna kan arbeta med projektet under hela kursen och APU:n.
Ett gediget avsnitt med uppgifter om handelns historia finns i lärarhandledningen.
Boken H2000 Bransch- och produktkunskap tar upp:
- Att planera inköp
- Produkter, hälsa och miljö
- Produktens tre delar
- Vilken kunskap om produkterna som behövs i handeln
- Olika typer av märkning
- Varumärkets betydelse
- Konsumenträtt
- Handelns aktörer
Boken nominerades till Svenska Designpriset i kategorin Läromedel 2008.

Om författarna
Författare är: Marianne Feldt, Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson.
Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Gunilla och Marianne är båda handelslärare och konsulter. Gunilla har även varit verksam som marknadschef och egenföretagare medan Marianne bl a har lång erfarenhet som inköpschef.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
3
Utgiven:
2008-02-27
ISBN:
9789147081905
Sidantal:
200

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny