Logga in
Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden | 1:a upplagan

Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2007
  • Författare: Evert Gummesson, Eva-Karin Ohlsson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
147
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Linnea , Sandviken

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 115 kr (44%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2007-02-20
ISBN:
9789147087266
Sidantal:
152

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny