Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Marknadsundersökningar : i teori och praktik | 1:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2010
- Författare: Poul K. Faarup, Kenneth Hansen
- Betyg:
Välj skick:
Bästa pris
648
kr
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Emelie
, Leksand
Skickar snabbt
Toppsäljare
Verifierad säljare
Du sparar 9721 kr
(94%)
mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
$event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'store-selector'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'store-selector'
});
}
});"
class="h-full"
>
Beskrivning
Världen av idag är fylld med information. Statistiska data kan man dagligen få läsa i tidningar, på teve och på Internet, bland annat när det gäller opinionsundersökningar, ekonomiska prognoser och marknadsundersökningar. Hur ska vi förhålla oss till all dessa mängder av information? Vilka redskap passar bäst för att tolka informationen och förmedla den vidare.Läs merBoken kombinerar ett praktiskt synsätt med användning av de statistiska analyser som krävs. Författarna lägger fokus på att läsaren ska få en förståelse av vilka former av analys som passar bäst för ett visst siffermaterial och hur en marknadsanalys kan utformas steg för steg.Följanden teman berörs i boken:- Den kvantitativa marknadsanalysen (bland annat målgrupp, analysdesign, enkät och intervju).- Statistiska test och uträkningar i en marknadsanalys.- Kvantitativa marknadsanalyser.- Olika typer av marknadsanalyser, till exempel kommunikationstest, image-analyser och undersökningar om kundtillfredsställelse.- Rapportering och ekonomiska aspekter.Boken riktar sig till ekonomiska utbildningar på kandidatnivå och utgör en utförlig introduktion i marknadsanalysens alla aspekter. Boken passar också bra för yrkesverksamma personer som dagligdags arbetar med marknadsanalyser.Om författarnaBåda författarna är verksamma som lärare och forskare vid universitet i Danmark och också aktiva som konsulter.
Produktinformation
Kategori:
Media & kommunikation
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2010-11-24
ISBN:
9789147094400
Sidantal:
299
$event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'primary-menu'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'primary-menu'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mobile-search'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mobile-search'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mini-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mini-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'add-to-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'add-to-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>