Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Varje dag är en ny match : berättelsen om Stadiumbröderna | 1:a upplagan

Varje dag är en ny match : berättelsen om Stadiumbröderna | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2013
  • Författare: Sussi Calås-Jonsson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
186
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Charlotte , Kumla

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 18 kr (9%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

De har kallats Piff och Puff, ja till och med Duracellkaninerna, och om du träffade dem skulle du förstå varför. Bröderna Ulf och Bo Eklöf är två av Sveriges sanna entreprenörshjältar och deras rastlösa, positiva energi kan försätta berg. Varje dag är en ny match berättar historien om deras resa som entreprenörer och handelsmän. Från de första stegen i Norrköping, via uppbyggnaden av Stadium till en sportbutikskedja i världsklass, till nya projekt inom turism och boende. Det är en bok om att skapa något som många alls inte trodde var möjligt.

Läs mer
Varje dag är en ny match är en berättelse från verkligheten, ett referat från matchen på planen. Det finns mycket att lära av denna resa. Boken ger en unik inblick i vad som rör sig i huvudet på en entreprenör. Mycket handlar om nyfikenheten och ett mycket stort mått av tävlingsinstinkt. Men framför allt om att våga tro på sin idé och driva den framåt i med- och motvind. Förhoppningsvis kan denna bok inspirera många andra entreprenörer att våga tro på och leva sin dröm.
Sagt om boken
”Ulf och Bobo Eklöf visste mer om svenska folkets köpvanor och ekonomi än vad leverantörerna som drev varumärkena på 1970- och 80-talen gjorde. Deras entreprenörskap har handlat om att våga testa, våga göra fel och samtidigt lära av felen. De förändrade en hel bransch!”
– Claes von Hausswolff, varumärkesutvecklare och idéskaparen bakom Stadiumkonceptet
”Utveckling och förändring skapas av dem som tidigt anar sådant som andra så småningom kommer att förstå. Hur kommer det sig att vissa lyckas bli nydanande? Denna bok ger oss många bra svar. Det är en berättelse om ett sant entreprenörskap.”
– Göran Carstedt, tidigare ordförande i Stadium

Om författarna
Sussi Calås-Jonsson driver idag konsultföretaget SCAJO (Sussi Calås-Jonsson AB) som erbjuder tjänster inom marknadskommunikation. Sussi är i grunden copywriter och kommunikatör och har verkat som detta i många år. Under åren 1998–2010 var hon informations- och PR-chef på Stadium.

Produktinformation

Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2013-04-23
ISBN:
9789147099016
Sidantal:
267

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny