Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Blue Ocean Shift | 1:a upplagan
- Inbunden, Svenska, 2018
- Författare: Renee Mauborgne, Chan W Kim
- Betyg:
490
kr
Skickas inom 12 vardagar
Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
$event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'store-selector'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'store-selector'
});
}
});"
class="h-full"
>
Beskrivning
Blue Ocean Shift är fylld av autentiska exempel på hur ledare i olika typer av företag och organisationer gjort resan från konkurrensens röda oceaner till de vidöppna blå oceanerna av nya marknadsutrymmen genom att tillämpa den process och de verktyg som presenteras i boken. Blue Ocean Shift visar steg för steg hur du kan bygga upp tillit och engagemang hos dina medarbetare och på så sätt åstadkomma en ny tillväxt.
Läs mer
Du lär dig:
- Varför man missar viktiga möjligheter till tillväxt om man fokuserar på konkurrensen och hur man kan vidga sitt strategiska tänkande till att nå bortom konkurrensen,
- Varför det är begränsande att se kreativ förstörelse (destruction) och disruption som vägar till innovation och hur tillväxt kan bli möjlig genom ett icke disruptivt skapande,
- Hur alla - inte bara företagsledare - kan förflytta sig från röda till blå oceaner genom den systematiska femstegsprocessen i Blue Ocean Shift ,
- Varför människors tillit är avgörande för att skapa och genomföra tillväxtstrategi, och hur du gör för att bygga upp den,
- Varför du inte bör grunda din tillväxtstrategi på befintliga branschvillkor och omständigheter och hur du kan förändra dessa för att uppnå den tillväxt du vill se.
Sagt om boken (om det finns blurbs/citat på bokens omslag)
"Kim och Mauborgne har följt upp en succébok med ännu en. I Blue Ocean Shift utgår de från de banbrytande principerna i den förra boken och presenterar en smart, systematisk plan för hur ett företag eller en organisation kan ta sig ur konkurrensen på befintliga marknader och skapa helt nya marknader. Du behöver inte vara företagsledare eller tekniknörd för att kunna ta till dig de här insikterna. Det räcker med en vilja att utmana de antaganden som råder i din bransch, ställa nya fräscha frågor och, notera särskilt, bejaka din mänsklighet." Daniel H Pink, författare till bästsäljarna Drive och To Sell is Human, New York Times.
"Utmaningen för all affärsverksamhet är att växa på marknader där det råder trängsel och konkurrens och att göra det på ett intelligent, effektivt och mänskligt sätt. I Blue Ocean Shift finner du allt detta och mer därtill. Kim och Mauborgne tar dig med på en resa som öppnar dina ögon för hittills orörda tillväxtmöjligheter i din bransch, oavsett om du precis har startat ett företag, är småföretagare eller ledare för en jättekoncern." Ram Charan, vd och affärskonsult, författare till bästsäljaren Execution, New York Times.
Läs mer
Du lär dig:
- Varför man missar viktiga möjligheter till tillväxt om man fokuserar på konkurrensen och hur man kan vidga sitt strategiska tänkande till att nå bortom konkurrensen,
- Varför det är begränsande att se kreativ förstörelse (destruction) och disruption som vägar till innovation och hur tillväxt kan bli möjlig genom ett icke disruptivt skapande,
- Hur alla - inte bara företagsledare - kan förflytta sig från röda till blå oceaner genom den systematiska femstegsprocessen i Blue Ocean Shift ,
- Varför människors tillit är avgörande för att skapa och genomföra tillväxtstrategi, och hur du gör för att bygga upp den,
- Varför du inte bör grunda din tillväxtstrategi på befintliga branschvillkor och omständigheter och hur du kan förändra dessa för att uppnå den tillväxt du vill se.
Sagt om boken (om det finns blurbs/citat på bokens omslag)
"Kim och Mauborgne har följt upp en succébok med ännu en. I Blue Ocean Shift utgår de från de banbrytande principerna i den förra boken och presenterar en smart, systematisk plan för hur ett företag eller en organisation kan ta sig ur konkurrensen på befintliga marknader och skapa helt nya marknader. Du behöver inte vara företagsledare eller tekniknörd för att kunna ta till dig de här insikterna. Det räcker med en vilja att utmana de antaganden som råder i din bransch, ställa nya fräscha frågor och, notera särskilt, bejaka din mänsklighet." Daniel H Pink, författare till bästsäljarna Drive och To Sell is Human, New York Times.
"Utmaningen för all affärsverksamhet är att växa på marknader där det råder trängsel och konkurrens och att göra det på ett intelligent, effektivt och mänskligt sätt. I Blue Ocean Shift finner du allt detta och mer därtill. Kim och Mauborgne tar dig med på en resa som öppnar dina ögon för hittills orörda tillväxtmöjligheter i din bransch, oavsett om du precis har startat ett företag, är småföretagare eller ledare för en jättekoncern." Ram Charan, vd och affärskonsult, författare till bästsäljaren Execution, New York Times.
Produktinformation
Kategori:
Ekonomi & management
Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2018-09-05
ISBN:
9789147126521
Sidantal:
320
$event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'primary-menu'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'primary-menu'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mobile-search'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mobile-search'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mini-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mini-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'add-to-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'add-to-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>