Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Läs mer här!

Logga in
Hållbariseringen : en guide för företag i omställning | 1:a upplagan

Hållbariseringen : en guide för företag i omställning | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2021
  • Författare: Mikael Botnen Diamant, Carl-Johan Schultz
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
325
kr
Fint skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 68 kr (17%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Omställningen till hållbart företagande går bara fortare. Allt fler företag inser det långsiktiga i en övergång till hållbara affärsmodeller, både när det gäller affärsmöjligheter och affärsrisker. Men få vet hur de ska ta sig an sin omställning.
Boken handlar om hur företag kan gå tillväga i sitt hållbarhetsarbete. Detta med utgångspunkt i ett antal pusselbitar som kan läggas samman utifrån företagets specifika förutsättningar. Med hjälp av ett antal fiktiva case illustreras hur företag kan skapa en plan för hållbarhetsarbetet utifrån sina behov och utgångspunkter för att göra det mer konkret och strukturerat.
Författarna beskriver också vad företag behöver ha koll på och varför det är bråttom nu, utifrån perspektiven planetens begränsningar, den politiska utvecklingen och en efterfrågan i förändring. Vi befinner oss i hållbariseringens tid.
Boken vänder sig till hållbarhetansvariga och beslutsfattare på företag, och andra som är intresserade av hållbart företagande. Bokens upplägg är användbart oavsett företagets storlek och var det befinner sig i omställningen samt överbryggar de barriärer och utmaningar som finns i näringslivet idag kopplat till hållbar utveckling.

Om författarna
Mikael Botnen Diamant utbildar och föreläser för företag, organisationer och myndigheter i hålbarhetsomställning. Han deltog i förhandlingarna om Agenda 2030 som en av UD:s sakkunniga delegater och har en bakgrund inom Röda korset och Sida.
Carl-Johan Schultz är strateg och planner i kommunikationsbranschen och har kommit att alltmer inrikta sig på hållbarhetsfrågor och att utveckla varumärken i en mer hållbar riktning. Han driver frågan i branschen och föreläser om hållbarhetskommunikation.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2021-10-19
ISBN:
9789147142729
Sidantal:
200

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny