Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Desinformation : kritik av den exponerande marknadsföringen | 0:e upplagan

Desinformation : kritik av den exponerande marknadsföringen | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2013
  • Författare: Fredrik Linde
  • Betyg:
231
kr
Helt ny

Skickas inom 7-17 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

I dagens samhälle utsätts allmänheten överallt för marknadsföringens industriproducerade meddelanden. De bryter vår uppmärksamhet och gör anspråk på vårt inre liv. Men är det rimligt att samhällets etablerade institutioner får ofreda medborgarna på detta sätt? Hur påverkar det grundvillkoren för ekonomin och samhället, och är det så vi vill ha vår tillvaro? I boken genomförs en empirisk utforskning av marknadsföringens platser och former i dagens samhälle liksom en filosofisk och sociologisk analys av dess mekanismer och följder. Utgångspunkten för undersökningen tas hos mottagaren i stället för – som brukligt i marknadsföringsforskningen – hos avsändaren. Här framkommer nya aspekter och insikter som tidigare fallit utanför forskningens ramar. Målet är en marknadsföringens filosofi och därmed en ansats till kritisk marknadsföringsforskning.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Vulkan
Upplaga:
0
Utgiven:
2013-06-21
ISBN:
9789163716164
Sidantal:
420

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny