Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Med publiken i blickfånget : tidningsredaktioners arbete med publikundersökningar under 1930-1980-tal | 0:e upplagan

Med publiken i blickfånget : tidningsredaktioners arbete med publikundersökningar under 1930-1980-tal | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2013
  • Författare: Ulrika Andersson
  • Betyg:
218
kr
Helt ny

Skickas inom 6-12 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Publikundersökningar har under 2000-talet kommit att bli ett nästintill oumbärlig verktyg i många tidningars redaktionella utvecklings-arbete. Med undersökningsresultat som grund, anpassas mediernas innehåll successivt efter publikens behov och efterfrågan. Men hur har intresset för publikundersökningar sett ut tidigare i mediehistorien? Och i vilken utsträckning har publikstudier legat till grund för förändringar av det redaktionella innehållet? Med publiken i blickfånget studerar morgontidningars arbete med publikundersökningar och publikanpassning under perioden 1930-1980-talet. Genom innehållsanalyser och arkivstudier beskrivs hur redaktionernas fokus på dessa frågor successivt har vuxit fram och etablerats som norm i branschen. I syfte att förstå varför intresset blommade upp vid specifika tidpunkter, görs kopplingar till såväl samhällskontext som branschkultur.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Vulkan
Upplaga:
0
Utgiven:
2013-02-18
ISBN:
9789163721830
Sidantal:
100

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny