Beskrivning
Tillväxt är enkelt i teorin – men hur är det i praktiken? Utifrån hörnstenarna försäljning, ledarskap, samverkan och förbättringsarbete visar författarna på ett konkret sätt hur ditt företag ska arbeta och varför. Du kan direkt börja läsa om den hörnsten som är viktigast för just ditt företag.
Läs mer
Att växa är en viktig del i ett företags utveckling. Men hur får man sitt företag att växa och utvecklas av egen kraft? Vad bör man i praktiken göra för att lyckas?
Det här är en praktisk handbok för alla företag som vill ta tag i sitt tillväxtarbete på ett konkret sätt. Boken bygger på fyra hörnstenar – områden att arbeta med för att nå framgång – försäljning, ledarskap, samverkan och förbättringsarbete.
Du kan använda boken på två sätt; antingen läser du den från pärm till pärm och följer ett fallföretag som framgångsrikt arbetar med tillväxt, eller så använder du den som ett uppslagsverk. För varje hörnsten finns en hel palett med konkreta och grundläggande övningar och exempel på hur du ska arbeta, vad du bör göra och varför. Om du inte vet riktigt i vilken ände du ska börja finns ett diagnosinstrument som hjälper dig att hitta bästa vägen för just ditt företag.
Boken vänder sig till alla företagsledare och chefer som vill utveckla sina organisationer så att de växer av egen kraft. Boken vänder sig också till dig som har till uppgift att stödja chefer och ledning i arbetet med att utveckla företaget. Slutligen vänder sig boken till dig som helt enkelt är intresserad av hur företag kan lyckas med tillväxtarbete.
Om författarna
Magnus Johansson verkar som konsult i det egna bolaget Avensus AB. Han har tidigare arbetat med affärsutveckling på IKEA, som Competence Manager på Ericsson och som vice VD på tillväxtföretaget Prohunt.
Anna Löfmarck Vaghult verkar som konsult i det egna bolaget Growth Scandinavia AB. Hon är ekonomie doktor vid Uppsala universitet och har tidigare arbetat i stab och ledning på säljutbildnings-företaget Mercuri International.
Läs mer