Förlag | Ekerlids |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2011-08-31 |
Upplaga | 10 |
Fler upplagor | 2014/1, 2018/1, 2020/2 |
Antal sidor | 456 |
ISBN | 9789170921858 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
Medieområdet har de senaste decennierna förändrats radikalt. En allmän avreglering av mediemarknaden har lett till nya kanaler inom radio- och tv-området och en helt ny konkurrenssituation för såväl public service-medierna som dagspressen. Framväxten av internet har medfört en grundläggande förändring för både produktion, distribution och konsumtion av massmedier. Samtidigt bygger dagspress, radio och tv på gamla traditioner som fortfarande spelar en viktig roll. Den snabba utvecklingen och den omfattande medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Denna helt omarbetade upplaga bygger på de tidigare upplagorna, men samtliga kapitel är omskrivna och boken har fått en något förändrad uppläggning. Både framväxten och aktuella villkor för alla viktiga massmedier dagspress, radio, tv och internet blir utförligt belyst med fokus på Sverige, men med globala utblickar. Också journalistikhistorien och dagens journalistik får stort utrymme, liksom aktuella trender i mediepubliken. Massmedier har blivit en klassiker och ett standardverk som är nödvändigt både för de som vill sätta sig in i vad som händer i medievärlden och de som vill hålla sina kunskaper aktuella inom medieområdet. Första utgåvan utkom 1970, och detta är den tionde, uppdaterade utgåvan. Stig Hadenius, f 1932, d 2010, fd professor i journalistik vid Stockholms universitet, Lennart Weibull är professor i massmedieforskning vid Göteborgs universitet och Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.
Hittills har vi återanvänt
2
1
5
2
9
1
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.