Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Modern marknadsföring | 1:a upplagan

Modern marknadsföring | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 1997
  • Författare: Bengt Dotevall
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
129
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Loise , Täby

Verifierad säljare

Skickar snabbt

Du sparar 13299 kr (99%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Behovet av kunskaper i marknadsföring är stort i alla organisationer och företag som bedriver någon form av verksamhet med en given målsättning. Utgångspunkten för den moderna marknadsföringen är att på bästa möjliga sätt tillfredsställa kundens behov och önskemål. Denna bok ger både en god inblick i teoribildningen bakom ämnet och visar på praktiska tillämpningar. Författaren förklarar begreppet marknadsföring, analyserar inköpsbeteenden, diskuterar behovet av marknadsinformation och ger råd om segmentering, målgruppsbestämning och positionering. Han redogör för företagens roll i omvärlden samt de olika konkurrensmedlen. Ett instruktivt avsnitt om marknadsplanering avslutar boken. Passar för studieförbunden, gymnasiet, starta-eget-kurser och för självstudier. Bengt Dotevall är lärare i marknadsföring och Claes Ringqvist i ekonomistyrning på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
SNS förlag
Upplaga:
1
Utgiven:
1997-01-01
ISBN:
9789171506719
Sidantal:
127

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny